Rezumat
Rapoarte recente subliniază importanța unei calități bune a serviciilor de asistență medicală și rolul asistenței medicale primare, care – atunci când funcționează bine – ar trebui să fie baza unui sistem de asistență medicală. Acest studiu descrie opiniile cetățenilor din țările UE cu privire la calitatea generală a asistenței medicale și a asistenței medicale primare, care sunt legate una de alta. Sunt analizate relațiile dintre scorurile de calitate și experiențele cu serviciile de asistență medicală (siguranță, timpul de așteptare la medic, evenimente adverse, accesibilitate).
Pentru a investiga aceste relații au fost folosite două seturi de date rezultate din sondaje de opinie efectuate în 2014 și 2016, în 28 de state membre ale Uniunii Europene. Acestea arată că cetățenii consideră calitatea asistenței medicale de la suficientă la (foarte) bună, dar există diferențe mari între țări, care sunt descrise în detaliu. Experiența evenimentelor adverse în utilizarea serviciilor de asistență medicală sunt legate de scorurile de calitate, dar acestea nu afectează negativ aceste scoruri. Timpul de așteptare și problemele întâlnite la consultații afectează negativ scorurile de calitate.
Cuvinte cheie: calitatea asistenței medicale, asistența medicală primară, evenimente adverse, timpul de așteptare la medic
RESEARCH
Original paper
Quality of (primary) healthcare in EU countries as perceived by citizens: a new drive?
Abstract
Recent reports emphasize at the importance of a good quality of health care services and the role of primary health care, which – when it functions well – should be the foundation of a health care system. This study describes the opinions of citizens in EU countries about the overall quality of health care and primary health care, which two are related. The relations between quality scores and experiences with health care services (safety, delay, adverse events, affordability) are explored.
Two data sets, executing surveys in 28 EU member states in 2014 and 2016, are used to investigate these relations. It shows that citizens consider the quality of health care from sufficient to (very) good, but large differences exists between countries. These differences are described in detail. Experience of adverse events in using health care services are related to the quality scores, but it does not affect these scores negatively. Delays and problems in visiting doctors do affect the quality scores negatively.
Keywords: quality of health care, primary health care, adverse events, delay in doctor visits
* * * * * * * *
You need to subscribe in order to have access to full texts! You have to create an user account here! If you already subscribed and have an account, please login here.
* * * * * * * *
Trebuie să vă abonaţi pentru a avea acces la întregul conţinut! Trebuie să vă creaţi un cont de utilizator aici Dacă sunteţi deja abonat şi aveţi un cont, trebuie să vă autentificaţi aici.